Pondělí | 9-12 13-17 |
Úterý | 9-12 13-17 |
Středa | 9-12 13-17 |
Čtvrtek | 9-12 13-17 |
Pátek | 9-12 13-17 |
Sobota | ZAVŘENO |
Neděle | ZAVŘENO |
Brzdový systém na biku je jeden z nejdůležitějších věcí a proto je dobré mu občas věnovat trošku té péče. Mám na mysli především hydraulické kotoučové brzdy ve kterých je náplň a to ať už brzdová kapalina nebo minerální olej. Obě dvě by se měly čas od času vyměnit, aby brzdy fungovaly jako mají. Včera v dílně jsem dával dohromady brzdy Magura Luisa na které přes dvacet nikdo nešáhl. To co bylo v hadicích už připomínalo spíše bažinu nežli minerální olej. Vše se několikrát propláchlo a když měla náplň tu správnou konzistenci a barvu, tak bylo hotovo. Brzdy po letech opět fungují. Takže nezapomínejte na brzdy.
Čas od času se divím, jak je člověk vynalézavý. Včera jsem měl na servis kolo SCOTT Lumen 910, kde zákazník pořešil kterak vozit mobil na kole. Nechtěl si kupovat nic speciálního a tak vzal silikonový ochranný obal na telefon a natvrdo ho přilepil na představec ebiku. Naštěští k tomu použit kvalitní oboustranné samolepky 3M , takže lze vše demontovat. Samo domo držák prý funguje skvěle.
Velký otazník byl jaké pedály zvolit na nový bike SCOTT Ransom RC. Občas používám platformy a občas nášlapy. Původně jsem měl v plánu dát na bike historicky prověřené pedály od Shimana. Jenomže co tedy zvolit? Nakonec jsem ale zvolil pedály Chromag, což jsou produkty přímo vyvíjené samotnými bikery v kanadském Whisstleru. Šáhl jsem po modelu Pilot BA, což je vlastně spojení volných pedálů a SPD systému.Díky dlouhému 110mm tělu sahají piny Pilot BA až za drážku většiny bot a tím poskytují bezpečný 5bodový kontakt mezi botou a pedálem. Pilot BA je vybaven osvědčeným G.3 systémem osy a jejím uložením jako volné pedály Chromag. Vysokopevnostní CrMo osou s dvojitým těsněním, vnitřním pouzdrem a vnějším zapouzdřeným ložiskem. Navíc jsou k mání v různých barvičkách.
I když ke kolům Nine Industry - GR310 Carbon jsou v příbalu i bezdušové ventilky, tak my sáhli po jiných a sice po hihh flow ventilkách 76projects. To jsou totiž bezdušové ventilky s revoluční konstrukcí umožňující průchod velkého množství vzduchu. To znamená, že k nahození bezdušáků u nich ani nepotřebujete kompresor, ale stačí pumpa. Navíc mají i mnohem odolnější konstrukci, takže už nehrozí ohnutí či ulomení dříku. Celý ventilek se dá rozebrat a vyčistit i když to díky většímu průměru ani není potřeba, neb tyto ventilky se jen tak neucpou. Jsou k mání ve dvou barvách – černé a růžové.
Každý biker určitě chce, aby jeho miláček byl pořád jako nový. A právě k tomu slouží ochranné fólie. Ty má v nabídce mnoho firem ať už v čirém provedení či i s barevným potiskem. Jedná se vždy ale o jakousi univerzální sadu. To Syncros má však od roku 2022 v nabídce sady ochranných samolepek na rámy SCOTT speciálně pro již dané modely. Nedříve to byly sady pro modely SCOTT Spark a SCOTT Ransom. Každým rokem ale Syncros přidává i další modely. V roce 2023 tak přibyla sada na novou generaci SCOTT Genius a na éčko SCOTT Lumen a SCOTT Patron. Další sady přibyly v roce 2024 a to byly ochranné samolepky pro rámy SCOTT Scale a samozřejmě i pro novou generaci SCOTT Ransom. Na výběr je vždy buď čirá v matu nebo čirá sada v lesku.
Včera se jelo Grand Finále, které mělo definitivně určit vítěze etapového závodu Cape Epic. Původní strat v ranních hodinách však musel být díky vichřici přesunut a trasa byla zkrácena z 64 na 41 kilometrů. Nino Schurter a Filippo Colombo nastupovali na start s náskokem 32 vteřin a bylo jasné, že to bude napínavé. A by bylo. Klici na kolech SCOTT museli v půlce závodu odrážet nástup jezdců na druhém místě. Nakonec vše ale klaplo a bikeři teamu SCOTT Sram svůj náskok na své pronásledovatele dokázali ještě navýšit. Nino tak ve svých 39 letech již potřetí vyhrává Cape Epic. Gratulace.
Dneska se v etapovém seriálu Cape Epic nejspíše rozhodne, kde nakonec bude celkový vítěz neb je na řadě Queen Stage. Epická pátá etapa s ikonickými traily kolem Stellenbosche je totiž královská díky svým parametrům – měří 98 km a jezdci musí zdolat převýšení 2 850 metrů.Nino a Filippo zatím stále drží žluťáka a mají náskok 41 vteřin před svými největšími soupeři. Takže držíme palce.
Venkovní počasí biku začíná přát a teploty letí nahoru a a tak je nejlepší čas dopřát svému mazlíkovi pořádný servis. Tím je myšleno nejen umytí a namazání ale servis odpružení, tedy vidlice a tlumiče. Jak jistě víte, tak malý servis odpružení by se měl dělat každých 50 hodin provozu a ten velký po 200 hodinách nebo jednou za rok. Mnozí tento servis opomíjejí a pak se nestačí divit, jaké škody tato nedbalost je schopná napáchat. Takže je nejvyšší čas to napravit, aby jste to nemuseli dělat v průběhu sezónky. Stačí dopravit svů bike k nám do SCOTT Veloservis a vše uděláme.
Už se stalo pravidlem, že pokud Nino Schurter jede etapový závod Cape Epic, tak má pro tento účel vždy speciálně poladěné kolo. Nejinak tomu je i letos, kdy mu parťáka děla teamový Filippo Colombo a právě možná proto mají oba dva stejně vybarvené bike. Model SCOTT Spark RC World Cup EVO se systémem Flight Attendant byl opatřen motivem leopardí kůže. Zajímavostí je umístění knotů Samuhrai S.W.O.R.D. do osy klik anebo použití první generace teleskopické sedlovky Rock Shox Reverb AXS, přestože už jezdci SCOTT – Sram teamu již používají nový model, který má baterii nikoliv pod sedlem, ale na těle sedlovky.
V sobotu začal prologem už jednadvacátý ročník etapového závodu Absa Cape Epic, na kterém na startu nechybí ani dvojička z teamu SCOTT Sram. Nino Schurter a s Filippo Colombem v úvodu brali druhé místo, ale včera, když se jela první etapa v délce 92 km s převýšením 2 750 metrů už všem ukázali, kdo je tady v roli favoritů. Díky vítězství tak Nino a Filippo dneska vyrazí na časovku, která přemístí celý Cape Epic k městu Paarl na farmu Fairview, kde bude etapák v příštích dnech pokračovat.