Pondělí | 13:00 - 17:00 |
Úterý | 13:00 - 17:00 |
Středa | 13:00 - 17:00 |
Čtvrtek | 13:00 - 17:00 |
Pátek | 13:00 - 17:00 |
Sobota | ZAVŘENO |
Neděle | ZAVŘENO |
Druhou možností jak lépe zajistit tenké lanko v páčce TwinLocku od teleskopické sedlovky je udělat to jako to má konkurenční páčka od DT SWISS, kde je lanko zajištěno šroubkem. Tohle se totiž dá využít i TwinLocku na kolech SCOTT. Na spodní páčce TwinLocku, který ovládá sedlovku je totiž otvor se závitem. Chce s tím počítat při montáži a nechat lanko o kousek delší. Do otvoru se závitem v páčce lze dát imbusový šroubek, pod který prostrčíme konec lanka od sedlovky. Tím pádem máme dvojité jištění – jedno červíkem a druhé novým imbusovým šroubkem. Nyní už lanko rozhodně „neulítne“.
Poslední generace páčky TwinLock, kterou SCOTT používá na celoodpružené modely má nejen tenké bowdeny ale i lanka. Namísto klasického řadícího lanka o průměru 1 mm jsou do nových TwinLocků použity lanka 0,8mm. Ta lze koupit pouze od značky Jagwire a tak jejich cenovka není zrovna malá. Úzké provedení lanka je možná tím problémem, proč občas lanko u teleskopické sedlovky „ulítne“ z páčky, kde je zajištěno malým červíkem. Jedno řešení je namontovat lanko obráceně, tedy dát koncovku do páčky a tím pádem nemusíte používat červík v páčce. Pro následnou manipulaci se sedlovkou to však bude vyžadovat mnohem větší zručnost.
Nová generace páčky TwinLock občas po čase začne „stávkovat“ a to tak, že nechce držet pozice. Především prostřední pozici není možno navolit. Pak nezbyde nic jiného nežli vyměnit opotřebovaný „kámen“ v TwinLocku. Není to žádná složitá operace, ale potřebujete k ní jeden imbus, jeden torx a samozřejmě nový „kámen“. Nejprve demontuje spodní páčku, která ovládá sedlovku. Pak sundáme prostřední páčku, na které je torxem připevněn „kámen“. Ten vyměníme za nový a celou páčku opět zkompletujeme. Jednoduché a TwinLock zase funguje jak má.
Páčka TwinLock, kterou používá na svých celoodpružených modelech značka SCOTT měla předchůdce, ale bylo to u jiné značky. Tou byla taky švýcarská značka a sice DT SWISS. My jsme už v roce 2002 měli na svých kolech, kterými byly modely SCOTT Strike Team Issue právě s dálkovým zavíráním i když v sériové produkci to SCOTT ještě ani neměl. My to získali díky podpoře českého zastoupení DT SWISS, které nám dodalo novinku, což byl tlumič od DT SWISS přesněji SSD 210 a i dvojpáčka DT Swiss. Ta byla prvním ovládáním, které dokázalo současně vypnout jak tlumič, tak vidlici. Připomínala spíše prastarý zvonek, nicméně funguje až do dnes. V porovnáním s dnešní poslední generací TwinLocku vypadá trošku monstrózně.
Neděle byla znamení závodění na horských kolech. Dopoledne jsme se přesunuli do sousedního Hradce Králové, kde si Pulpis sedlají model SCOTT Scale RC World Cup střihnul kratší trať a Bodik na modelu SCOTT Spark RC World Cup EVO šel hrdě do té delší. Oba dva závodníci si užili jízdu v pořádné bouřce, takže do cíle přijeli spíše jako černoši. Nicméně Pulpis bere třetí místo a Bodik veze domů "bramboru".
V neděli kdy se konal Světový pohár horských kol v NMnM oslavil nejdříve své druhé místo Nino Schurter přímo v areálu Vysočina Arény. Málo kdo však tušil, že má co večer v plánu. Dva moji kámoši Roman a Petr, kteří jsou bikery sedlající modely SCOTT Spark RC World Cup po konci závodů na Vysočině vyrazili směr Praha na hokejové finále Česko - Švýcarsko. Sehnali lístky do VIP sekce a jak tak pozorují zápas, tak jim o přestávce začal být povědomý jeden pán v kšiltovce sedící o pár řad pod nimi. Nakonec sebrali odvahu a zašli se přesvědčit, zda-li je to ten, kterého myslí. A on opravdu byl. Na velkém finále totiž byla i legenda MTB Nino Schurter. A opět bral druhý flek.
V neděli se konal další díl Světového poháru horských kol 2024, který tentokráte navštívil Nové Město na Moravě. A opět nechyběl SCOTT - Sram team v čele s legendou horských kol -kterým není nikdo jiný nežli Nino Schurter. Ten znovu všem ukázal, v jaké je formě. Od začátku závodu jezdil na špici a pouze jeden biker ho dokázal přemoci. Nino bere v NMnM stříbrnou placku. Gratulace.
Pokud Vám snad nevyhovuje original páčka TwinLock, tak se to dá vyřešit konkurečním ovládáním od značky DT Swiss TRIGGER L2 Doublestage. Jedná se skvěle zpracovanou páčku, které má mnoho možností nastavení. Je oproti originální páčce mnohem menší, takže se krásně schová za ovladač sedlovky. Namotování jsme opět provedli pomocí samostatných objímek, což sebou přináší i více možností při nastavení finální pozice.
Další možností jak na svůj bike SCOTT dát ovládaní pro sedlovku RockShox Reverb AXS je rozloučit se stávací páčkou TwinLock. Tu totiž lze plně nahradit otočným vypínáním Rock Shox Twislock Ultimate, který se objevil před rokem. Jedná se o odlehčený model původního Twislocku 3P Full Sprint. Nová generace Twislocku umí stejně jako TwinLock ovládat jak tlumič a vidlici ve třech módech. Po jejím namotování, tak máte spoutu volného místa pod řidítkem, kam následně můžete dát ovládání sedlovky.
Od roku 2022 mají modely SCOTT nové páčky TwinLock, které jsou vždy pod řidítkem. Většinou jsem pomocí adaptéru připevněny přímo k přední brzdě. Pokud v tomto případě chceme na bike namotovat sedlovku RockShox Reverb AXS a zachovat stávají TwinLock, tak v první řadě se musí TwinLock dát na sólo objímku. Objímek pro uchycení je na trhu mnoho druhů a záleží na dobře zvoleném typu, aby se vše následně vešlo na požadované místo. Pak i ovládání sedlovky dáme na objímku a dle osobních požadavků nastavíme na řidítka. Ovladač AXS se v pohodě vejde hnedle vedle páčky TwinLock.