Pondělí | 9-12 13-17 |
Úterý | 9-12 13-17 |
Středa | 9-12 13-17 |
Čtvrtek | 9-12 13-17 |
Pátek | 9-12 13-17 |
Sobota | ZAVŘENO |
Neděle | ZAVŘENO |
Nástup sluneného a teplého počasí odstartoval sezónku v naší SCOTT rodince. Zatímco co Bodik hltá kilometry na Mallorce, tak my s Pulpisem naložili naše SCOTT Ransomy a vyrazili do bikeparku na Dolní Moravu. Krásné počasí a minimum bikerů kazil pouze fakt, že některé úseky trailů ještě nebyly otevřeny, ale i tak jsme si zajezdili. Potěšením je sledovat jak náš zlosyn zdělil integálku a jak mu to najednou lítá. Inu mládí vpřed.
Dnešní doba MTB přeje bezdušovým systémům, ale i ten potřebuje trošku té péče. Pokud si předěláte svá kola na bezdušáky, potřebujete v nich mít tmel neboli mlíko. To právě utěsní plášť a v případě defektu i zacelí píchanec. Ale pozor i mlíko má svoji životnost, neb postupně vysychá.když po půl roce otevřete pneu, tak místo tekutého tmelu v plášti nejspíše najdete žmolky. Každý tmel je totiž dobré po šesti měsících měnit za nový a pak máte jistotu, že bezdušák bude opravdu fungovat jak má.
Včera na sítích objevila nová verze modelu SCOTT Voltage Eride s označením 900 X-Ray. Ta se liší od běžné verze v tom, že na rámu byla prý poprvé použita nová technologie společnosti SCOTT a sice HMX Zero, díky níž je rám průhledný. Konečně se tak vyplatí mít i tlumič v úpravě Kashima. Samozřejmě se jedná o aprílový žertík 😊
Sezónka se rozjíždí a tak by bikeři neměli zapomínat dát trošku té péče i svým nábám. V našem servisu SCOTT Veloservis máme všechny přípravky na vylisování ložisek z jakékoliv náby. A to i z exkluzivních celokarbonových kol Syncros Silverton SL. Ty mají "střeva" od DT Swiss na které máme i jejich speciální vercajk. Takže nejvyšší čas poladit náby, aby správně fungovaly po celou sezónu.
S nástupem nové generace modelu SCOTT Spark se objevil i nový náhradní díl a tím jsou servisní dvířka. Ta slouží k přístupu k tlumiči a nyní jej mají i jiné modely SCOTT - Genius, Ransom, Voltage eRIDE či Lumen eRIDE. A nově i nejen celoodpružené modely ale například i kola SCOTT Scale. Bohužel co model to jiný typ dvířek. Už jsme zaregistrovali případy, že biker tento díl ztratil a proto jsme některé objednali a máme je i skladem. Pokud by jste snad některé potřebovali, tak nám zavolejte.
Etapový závod Absa Cape Epic, kterého se zúčastnil i Nino Schurter na svém speciálním biku SCOTT Spark RC Cape Epic Special Edition dal podnět ke spekulacím jak asi bude vypadat SCOTT Spark pro rok 2025. Bystří bikeři si jistě všimli, že díky tomu, že Nino na svém kole má sadu Ultimate Flight Attendant měl jiná servisní dvířka na rámu, nežli jsou u klasického modelu Spark. Jednak se lišil systém uzavírání a i tvar krytu byl s ohledem na použitý tlumič SID Luxe Ultimate Flight Attendant mnohem větší. Dá se tedy předpokládat, že v kolekci SCOTT Spark 2025 bude i tato varianta s bezdrátovým systémem Flight Attendant. Do stávajících rámu SCOTT Spark tato novinka bohužel naistalovat nepůjde. No necháme se překvapit co SCOTT představí v kolekci 2025.
Volba pneumatik pro Cape Epic je dosti zásadní. V roce 2022 jel Cape Epic Nino Schurter ve společnosti Larse Forstera a defekty je přímo ničili, což se projevilo k celkovém hodnocení. Tehdy vedení teamu SCOTT Sram oslovilo výrobce pneu Maxxis, zdali by neudělali speciální a více vyztužené pneu právě pro tento typ závodu. Prototyp nové pneumatiky Maxxis Aspen Cape Epic tak Nino nasadil vloni, kdy závod jel ve dvojici s Adri Frischknechtem a bez defektu dojeli celkově na třetím místě. Není divu i letos Nino vsadil na tyto pneu Maxxis Aspen v šíři 2,4, které fouká vpředu na 1,35 a vzadu na 1,42 barů. Zatím je bez defektu.
Během etapového závodu Cape Epic musí být závodník schopen opravit případný defekt sám a proto tak všichni účastníci na svých strojích vezou potřebný vercajk. Nejinak to má i Nino Schurter na svém kole SCOTT Spark RC Cape Epic Special Edition. Nino tak dal odpověď na otázku, kterou podsedlovou brašničku lze použít na sedlovky Rock Shox Reverb AXS. Né každá brašnička totiž pasuje na tuto sedlovku, protože zadní část sedlovky obsahuje baterii, tak trošku „překáží“ při upevnění brašničky k sedlovým lyžinám. Nino je několik let ambasadorem německé značky Topeak a tak není divu že používaná brašnička je právě od nich. Jedná se o model Elemental Pack,který je dostupný ve třech velikostech a dvou barvách – zelené a černé. K sedlovce se připevňuje pomocí Rail Wing Systemu, což jsou suché zipy. Nino používá tu v zelené verzi a v té největší velikosti M do níž se vejde duše, dvě montpáky a CO2 pumpička
Ninův SCOTT Spark RC Cape Epic Special Edition je vybaven odpružením od značky Rock Shox a sice v bezdrátovém provedení vidlice SID SL Ultimate Flight Attendant a tlumič SID Luxe Ultimate Flight Attendant. Sram již nové verze vidlic a tlumič s bezdrátovým ovládáním uvolnil do běžného prodeje, Na webu Sramu tak lze dohledat, jestli na požadovaný model kola jsou již dostupné verze těchto komponentů. Bohužel v přehledu není uveden žádný bike značky SCOTT, ale časem se to jistě změní
Včera, tedy v neděli 17.3 prologem odstartoval již dvacátý ročník Absa Cape Epic, což je legendární osmidenní závod vyznačující se těmito parametry – celková délka 617 a 16 500 metrů převýšení. Na startu ani tentokráte nechybí Nino Schurter, který s parťákem Sebastianem Finim vyhrál prolog a tím i řádně upozornil na svůj speciální bike. Tím je SCOTT Spark RC Cape Epic Special Edition - postavený právě pro tento závod. Celé kolo bylo inspirováno jihoafrickými národními barvami a po závodě bude hlavní cenou ve speciální tombole jejíž výdělek následně poputuje pro neziskovku World Bicycle Relief, která se specializuje na komplexní programy distribuce jízdních kol pro chudé v rozvojových zemích po celém světě. Navíc vítěz a nový majitel tohoto originálu se dočká VIP osobního předání od Nina Schurtera během Světového poháru ve Švýcarsku.