Pondělí | 13:00 - 17:00 |
Úterý | 13:00 - 17:00 |
Středa | 13:00 - 17:00 |
Čtvrtek | 13:00 - 17:00 |
Pátek | 13:00 - 17:00 |
Sobota | ZAVŘENO |
Neděle | ZAVŘENO |
Jeden z nejstarších závodů horských kol, tak to je legendární Drásal, který se konal v sobotu v Holešově. A jelikož tento závod spadá pod křídla Kola pro život, tak bylo jasné, že se start postaví i Bodik na svém biku SCOTT Spark RC World Cup EVO. Za tropických teplot Bodik zajel páté místo.
Trasy závodů horských kol často vedou i přes louky, kde je vrozstlá tráva, což sebou přináší jednu nepříjemnou věc. Tou je namotání trávy do kladek přehazky. Stonky trávy následně znemožní hladký chod a přehazka pak nefunguje jak má. Proto při očistě biku nezapomínejte čas od času rozebrat i kladky a odstranit "zásoby sena"
Před pár dny představil Rock Shox nový tlumič - SIDLuxe Ultimate Flight Attendant, což je speciálně poladěný tlumič tak, aby jeho baterie byla přístupná i ze servisních dvířek modelů SCOTT Spark. Tlumič má třípolohový systém tlumení: open, pedál a lock. Vysokorychlostní kompresní tlumení pro polohy open a pedal. Jeho hmotnost je 371 gramů a pyšní se i voděodolností IPX7. Takže majitelé nynějších modelů SCOTT Spark toužící po přestavbě na Flight Attendant mají naději.
Občas k nám na servis dorazí nějaká ta kuriozitka. Tou poslední byl pekelný stroj Petrol Biker. Majitel nám sdělil, že se jedná o kolo s přídavným motorem, takže na řízení nepotřebuje ani řidičák. Nám hlavně připadalo poněkud nezvyklé kontrukční řešení, kde zadní brzdový kotouč sousedí hnedle s řetězem, což znamená, že pokud namažete řetěz, tak Vám to asi přestane brzdit.
A je to tady!!! Dneska byly odtajněny dva nové modely SCOTT Spark pro rok 2025, přesněji SCOTT Spark RC World Cup EVO a SCOTT Spark RC World Cup. Oba dva modely už budou disponovat bezdrátovým systémem nejen pro řazení, ale nově i pro odpružení Flight Attendant. Nové modely mají větší servisní dvířka, které se budou zavírat jiným způsobem, nežli ty co jsou doposud na modelech SCOTT Spark, což znamená jedno, že do stávajících modelů Spark nebude možné dodatečně namontovat Flight Attendant.
Druhou možností jak lépe zajistit tenké lanko v páčce TwinLocku od teleskopické sedlovky je udělat to jako to má konkurenční páčka od DT SWISS, kde je lanko zajištěno šroubkem. Tohle se totiž dá využít i TwinLocku na kolech SCOTT. Na spodní páčce TwinLocku, který ovládá sedlovku je totiž otvor se závitem. Chce s tím počítat při montáži a nechat lanko o kousek delší. Do otvoru se závitem v páčce lze dát imbusový šroubek, pod který prostrčíme konec lanka od sedlovky. Tím pádem máme dvojité jištění – jedno červíkem a druhé novým imbusovým šroubkem. Nyní už lanko rozhodně „neulítne“.
Poslední generace páčky TwinLock, kterou SCOTT používá na celoodpružené modely má nejen tenké bowdeny ale i lanka. Namísto klasického řadícího lanka o průměru 1 mm jsou do nových TwinLocků použity lanka 0,8mm. Ta lze koupit pouze od značky Jagwire a tak jejich cenovka není zrovna malá. Úzké provedení lanka je možná tím problémem, proč občas lanko u teleskopické sedlovky „ulítne“ z páčky, kde je zajištěno malým červíkem. Jedno řešení je namontovat lanko obráceně, tedy dát koncovku do páčky a tím pádem nemusíte používat červík v páčce. Pro následnou manipulaci se sedlovkou to však bude vyžadovat mnohem větší zručnost.
Nová generace páčky TwinLock občas po čase začne „stávkovat“ a to tak, že nechce držet pozice. Především prostřední pozici není možno navolit. Pak nezbyde nic jiného nežli vyměnit opotřebovaný „kámen“ v TwinLocku. Není to žádná složitá operace, ale potřebujete k ní jeden imbus, jeden torx a samozřejmě nový „kámen“. Nejprve demontuje spodní páčku, která ovládá sedlovku. Pak sundáme prostřední páčku, na které je torxem připevněn „kámen“. Ten vyměníme za nový a celou páčku opět zkompletujeme. Jednoduché a TwinLock zase funguje jak má.
Páčka TwinLock, kterou používá na svých celoodpružených modelech značka SCOTT měla předchůdce, ale bylo to u jiné značky. Tou byla taky švýcarská značka a sice DT SWISS. My jsme už v roce 2002 měli na svých kolech, kterými byly modely SCOTT Strike Team Issue právě s dálkovým zavíráním i když v sériové produkci to SCOTT ještě ani neměl. My to získali díky podpoře českého zastoupení DT SWISS, které nám dodalo novinku, což byl tlumič od DT SWISS přesněji SSD 210 a i dvojpáčka DT Swiss. Ta byla prvním ovládáním, které dokázalo současně vypnout jak tlumič, tak vidlici. Připomínala spíše prastarý zvonek, nicméně funguje až do dnes. V porovnáním s dnešní poslední generací TwinLocku vypadá trošku monstrózně.
Neděle byla znamení závodění na horských kolech. Dopoledne jsme se přesunuli do sousedního Hradce Králové, kde si Pulpis sedlají model SCOTT Scale RC World Cup střihnul kratší trať a Bodik na modelu SCOTT Spark RC World Cup EVO šel hrdě do té delší. Oba dva závodníci si užili jízdu v pořádné bouřce, takže do cíle přijeli spíše jako černoši. Nicméně Pulpis bere třetí místo a Bodik veze domů "bramboru".