Pondělí | 13:00 - 17:00 |
Úterý | 13:00 - 17:00 |
Středa | 13:00 - 17:00 |
Čtvrtek | 13:00 - 17:00 |
Pátek | 13:00 - 17:00 |
Sobota | ZAVŘENO |
Neděle | ZAVŘENO |
Nová generace modelů SCOTT Ransom přináší oproti dřívějším modelů navíc i některé vychytávky co se nastavení týče. Tak třeba možnost nastavení úhlu přední vidlice pomocí hlavového složení v rozmezí 65° a 61°. Tuto vychytávku SCOTT použil už v roce 1999, kdy uvedl rám pro downhill SCOTT Octane DH. Na tomto modelu se poprvé se objevuje „exentrická hlavovka“. Stačilo povolit imbusy na rámu u hlavové trubky a následným přetočením excentrické vložky s hlavovým složením o sto osmdesát stupňů měnit rozvor kol a to až 1,5 cm. Problém byl v tom, že mnozí poté příliš moc přetahovali imbusy, což mělo za následek prasknutí upínacího systému. Proto se od tohoto provedení po pár letech upustilo
Poslední utajovanou novinkou z kolekce SCOTT 2024 byl model SCOTT Voltage eRIDE. Jedná se o „éčko“, které disponuje zdvihy 155 mm a 160 mm, samozřejmě ukrytým tlumičem a motorem TQ jako tomu je u modelu Lumen. SCOTT Voltage eRIDE je vlastně takový elektrifikovaný Genius. Nový model bude pouze v karbonovém provedení rámu a sice čtyři modely pánské a dvě dámské verze. Podrobnosti ohledně osazení si můžete prohlédnout zde.
Dneska je magické datum a sice 22. 2 2024 a právě tento den má být v 16:00 odtajněn nový model SCOTT !!! Mnozí již jistě tuší, jaký model to asi bude. No i my musíme vyčkat a držet jazyk za zuby. Takže sledujte všechny informační kanály anebo zítra koukněte sem k nám.
Co když ale budete chtít ochránit rám své biku SCOTT a není pro Váš typ kola sada? I s tím si hravě poradíme. Pro tyto účely máme stále skladem onu ochrannou samolepku v metráži. Pokud se pak přistaví bike, na kterém se má aplikovat ochranná samolepka, začíná éra měření, rysování a řezání. Na pár modelů už máme i hotové šablony, takže je to o něco snažší práce. Dle dohody pak umíme ochrannou samolepku nanést na místa, kde hrozí případné poškození. Samolepka na rámu vydrží i několik sezón a hlavně zabrání odřeninám, takže rám vypadá po odstranění pořád jako nový.
Pokus si pořídíte sadu ochranných samolepek od značky Syncros, tak v krabičce najdete kromě archu s vysekanými samolepkami i stěrku a návod, kam který díl nalepit. Aplikace na rám vyžaduje trpělivost a trošku šikovnosti. Já jsem naštěstí chvilku pracoval i jedné reklamce, kde jsem se naučil pracovat s fóliemi. Samolepku lze nanést buďto suchou cestou anebo mokrou. Pro začátečníky doporučuji rozhodne tu druhou variantu. Dobré je mít k roce i horkovzdušný fén, kterým lze doladit různé záhyby. Pokud však nechcete riskovat, že sadu Syncros nalepíte špatně, tak to raději svěřte někomu, kdo s tím má zkušenosti.
Každý biker určitě chce, aby jeho miláček byl pořád jako nový. A právě k tomu slouží ochranné fólie. Ty má v nabídce mnoho firem ať už v čirém provedení či i s barevným potiskem. Jedná se vždy ale o jakousi univerzální sadu. To Syncros má však od roku 2022 v nabídce sady ochranných samolepek na rámy SCOTT speciálně pro již dané modely. Nedříve to byly sady pro modely SCOTT Spark a SCOTT Ransom. Každým rokem ale Syncros přidává i další modely. V loni tak přibyla sada na novou generaci SCOTT Genius a na éčko SCOTT Lumen a SCOTT Patron. V letošní nabídce se nově k těmto sadám připojuje ochranné samolepky pro rámy SCOTT Scale a samozřejmě i pro novou generaci SCOTT Ransom. Na výběr je vždy buď čirá v matu nebo čirá sada v lesku.
Nové uložení tlumiče v rámu modelu SCOTT Ransom dává možnost přípedné náhrady za jinou tlumící jednotku, ale s tím, že pouze původní FOX Float X Nude má možnost ovládání z řídítek. Někomu ale mohou vadit bovdeny od TracLocu anebo touží po jiném tlumiči. V tom případě do rámu může použít tlumič FOX FLOAT X2, DHX2 nebo RockShox Super Deluxe Air, které jsou vhodnější pro silná enduro kola než FLOAT X. Jediným tlumičem, který nelze do nového rámu SCOTT Ransom namontovat je Rock Shox Vivid Air a to z důvodu, že po jeho montáži nelze použít krycí dvířka.
I nová generace modelu SCOTT Ransom má páčku k ovládání tlumení, ale i tady dochází k malé změně. TwinLoc byl nahrazen páčkou Tracloc což znamená, že se páčkou ovládá už pouze zadní tlumič FOX Float X Nude a sedlovka ale nikoliv však přední vidlice. Páčka TracLoc na řídítkách tak má tři režimy: Climb, Ramp Control a Open. V režimu Climb je tlumení komprese na tlumiči uzavřeno, čímž se tlumič zablokuje, aby se zabránilo pohlcení jakéhokoli vstupu do pedálů odpružením. Režim Ramp Control otevře tlumení, ale zavře jednu ze vzduchových komor tlumiče. Tím se tlumič stává progresivnějším – v podstatě je to jako přidání objemové rozpěrky pohybem páky. Třetí režim je Open určený pro sjezdy a odpovídá normálnímu otevřenému nastavení tlumiče.
S příchodem nového modelu SCOTT Ransom bude k dispozici celkem pětice modelů plus možnost pořízení samotného rámu a to ve velikostech rámů S, M, L & XL. Top modelem bude Ransom 900 RC, který slibuje váhu celého kola při velikosti L pouhých 15,8 kg. Dále budou varianty Ransom 910, Ransom 920 a Ransom 930, přičemž Ransom 930 se bude prodávat pouze v Evropě a nikoliv v USA. K tomu bude ještě dámská varianta Ransom Contessa 910. Stačí si jen vybrat.
Jednou z nejzajímavějších změn u nového modelu SCOTT Ransom je implementace jejich zbrusu nového designu zavěšení 6-Link. Ten představuje systém odpružení, jenž v podstatě kombinuje čtyřčepové a virtuální zavěšení. Ke klasické systému, který doposud model SCOTT Ransom používal, bylo totiž bylo přidáno spodní vahadlo, které se otáčí kolem středového složení a je navíc dvěma táhly spojeno s horním vahadlem. Zeptali jsme se inženýrů společnosti Scott, proč se rozhodli opustit osvědčenou platformu Horst Link, kterou dříve používali? Jedním z jejich hlavních důvodů byla laditelnost kinematiky s novým systémem 6-Link.