Pondělí | 13:00 - 17:00 |
Úterý | 13:00 - 17:00 |
Středa | 13:00 - 17:00 |
Čtvrtek | 13:00 - 17:00 |
Pátek | 13:00 - 17:00 |
Sobota | ZAVŘENO |
Neděle | ZAVŘENO |
Etapový závod Absa Cape Epic, kterého se zúčastnil i Nino Schurter na svém speciálním biku SCOTT Spark RC Cape Epic Special Edition dal podnět ke spekulacím jak asi bude vypadat SCOTT Spark pro rok 2025. Bystří bikeři si jistě všimli, že díky tomu, že Nino na svém kole má sadu Ultimate Flight Attendant měl jiná servisní dvířka na rámu, nežli jsou u klasického modelu Spark. Jednak se lišil systém uzavírání a i tvar krytu byl s ohledem na použitý tlumič SID Luxe Ultimate Flight Attendant mnohem větší. Dá se tedy předpokládat, že v kolekci SCOTT Spark 2025 bude i tato varianta s bezdrátovým systémem Flight Attendant. Do stávajících rámu SCOTT Spark tato novinka bohužel naistalovat nepůjde. No necháme se překvapit co SCOTT představí v kolekci 2025.
Volba pneumatik pro Cape Epic je dosti zásadní. V roce 2022 jel Cape Epic Nino Schurter ve společnosti Larse Forstera a defekty je přímo ničili, což se projevilo k celkovém hodnocení. Tehdy vedení teamu SCOTT Sram oslovilo výrobce pneu Maxxis, zdali by neudělali speciální a více vyztužené pneu právě pro tento typ závodu. Prototyp nové pneumatiky Maxxis Aspen Cape Epic tak Nino nasadil vloni, kdy závod jel ve dvojici s Adri Frischknechtem a bez defektu dojeli celkově na třetím místě. Není divu i letos Nino vsadil na tyto pneu Maxxis Aspen v šíři 2,4, které fouká vpředu na 1,35 a vzadu na 1,42 barů. Zatím je bez defektu.
Během etapového závodu Cape Epic musí být závodník schopen opravit případný defekt sám a proto tak všichni účastníci na svých strojích vezou potřebný vercajk. Nejinak to má i Nino Schurter na svém kole SCOTT Spark RC Cape Epic Special Edition. Nino tak dal odpověď na otázku, kterou podsedlovou brašničku lze použít na sedlovky Rock Shox Reverb AXS. Né každá brašnička totiž pasuje na tuto sedlovku, protože zadní část sedlovky obsahuje baterii, tak trošku „překáží“ při upevnění brašničky k sedlovým lyžinám. Nino je několik let ambasadorem německé značky Topeak a tak není divu že používaná brašnička je právě od nich. Jedná se o model Elemental Pack,který je dostupný ve třech velikostech a dvou barvách – zelené a černé. K sedlovce se připevňuje pomocí Rail Wing Systemu, což jsou suché zipy. Nino používá tu v zelené verzi a v té největší velikosti M do níž se vejde duše, dvě montpáky a CO2 pumpička
Ninův SCOTT Spark RC Cape Epic Special Edition je vybaven odpružením od značky Rock Shox a sice v bezdrátovém provedení vidlice SID SL Ultimate Flight Attendant a tlumič SID Luxe Ultimate Flight Attendant. Sram již nové verze vidlic a tlumič s bezdrátovým ovládáním uvolnil do běžného prodeje, Na webu Sramu tak lze dohledat, jestli na požadovaný model kola jsou již dostupné verze těchto komponentů. Bohužel v přehledu není uveden žádný bike značky SCOTT, ale časem se to jistě změní
Včera, tedy v neděli 17.3 prologem odstartoval již dvacátý ročník Absa Cape Epic, což je legendární osmidenní závod vyznačující se těmito parametry – celková délka 617 a 16 500 metrů převýšení. Na startu ani tentokráte nechybí Nino Schurter, který s parťákem Sebastianem Finim vyhrál prolog a tím i řádně upozornil na svůj speciální bike. Tím je SCOTT Spark RC Cape Epic Special Edition - postavený právě pro tento závod. Celé kolo bylo inspirováno jihoafrickými národními barvami a po závodě bude hlavní cenou ve speciální tombole jejíž výdělek následně poputuje pro neziskovku World Bicycle Relief, která se specializuje na komplexní programy distribuce jízdních kol pro chudé v rozvojových zemích po celém světě. Navíc vítěz a nový majitel tohoto originálu se dočká VIP osobního předání od Nina Schurtera během Světového poháru ve Švýcarsku.
Každý z nás má nějakého toho koníčka, ale Gustav Gullholm ze Švédska, známý pod přezdívkou Dangerholm má přímo koně. Je mu něco přes třicet let a je zaměstnancem obchodu s koly. Nejprve začal stavět kola na zakázku a až pak ho napadlo dávat kolům nový vzhled s využitím komponentů s nejnovější technologií. Jeho specialitkou se tak stalo předělávání kol značky SCOTT. Poslední dílko Dalgerholma je nový model SCOTT Genius ST, který si vzal do parády. Nový lak a nové díly, které mají i snížit celkovou hmotnost na minimum. Proto třeba Gustav nepoužívá řadící páčku SRAM AXS, ale nahradil jí „kolíbkou“ od značky Zirbel, jenž ovládá komponenty SRAM X0 Transmission Eliminoval i páčku TwinLock a vypínání tlumiče umístil ke středu rámu. Vedení brzd Trickstuff Piccola HD protáhl nejen karbonovým kokpitem Syncros Hixon iC SL ale i speciální vidlicí Intend Hero. Zajímavé jsou i kola, která mají titanové náby DUKE Racing Wheels BadBoy, takže není divu, že SCOTT Genius ST pak váží pouhých 13,6 kg
V Race Face se řídí pouze jedním pravidlem: „Jezdci mají přednost.“ A to možná tak trošku i vysvětluje, že kola Race Face Turbine spadají do skupiny produktů značky, na které platí doživotní záruka!!! A tato záruka se vztahuje i pády!!! „Doživotní záruka Race Face pokrývá všechny poruchy výrobku související s jízdou, pády nevyjímaje. Na kolech Turbine můžete bez obav vyrazit s vědomím, že pokud se vyskytne problém, společnost Race Face vám kryje záda. Ihned vám dodáme nový díl bez typických záručních formalit. Záruka se samozřejmě vztahuje i na případné výrobní a materiálové vady.“
Pomyslným srdcem kol jsou vždy náby a nejinak tomu je i u kol Race Face Turbine R 30, které mají extra macaté náboje Race Face Vault. V zadní nábě tak najdete dva sety ložisek, které mají zaručit lehký chod náby a volnoběžky. Macaté tělo náby má svůj význam a sice má zvýšit celkovou pevnost. Volnoběžku pak tvoří sestava šesti praporků v ořechu poskládaných do dvou skupin. Nábám samozřejmě nechybí ani velice kvalitní utěsnění a lze je pořídit se třemi druhy ořechů - Micro Spline, XD a starší verzí HG.
Další technologickou zajímavostí u ráfků kol Race Face Turbine R 30 kromě zmíněné „kovadliny“ taky samotný profil ráfků, který je odlišný pro přední a zadní kolo. Na zadním kole je ráfek pevnější a odolnější, neb právě zadní kolo požírá nejvíce nárazů a ran. Přední ráfek zase na svém profilu plošší, což má zaručit lepší přilnavost a více komfortu. A aby toho nebylo málo, vývojáři Race Face vsadili u kol Turbine R 30 na asymetrické provedení, které má zaručit rovnoměrného sklonu a napětí špic na obou stranách výpletu
Patka je slangový název pro držák přehazky a k dnešnímu dni má SCOTT v nabídce celkem 51 patek. Pokud se někomu podaří ohnout či zcela zničit tento díl, musí si objednat nový. Na našem obchodě SCOTT Veloservis i na eshopu patky máme skladem. Ale jak zvolit tu správnou? Pokud netušíte, tak musíte zjistit název modelu Vašeho kola SCOTT a rok výroby. K tomu můžete využít náš přehled modelů, který najdete pod kolonkou SCOTT 2024 nové modely kol. Když tuto kolonku rozkliknete, tak se Vám na levé straně obrazovky rozbalí přehled modelů SCOTT od roku 2007 a to včetně i specifikace a obrázků. Zde si tak najdete svůj model a my Vám k němu přidělíme potřebnou a tu správnou patku.