Pondělí | 9-12 13-17 |
Úterý | 9-12 13-17 |
Středa | 9-12 13-17 |
Čtvrtek | 9-12 13-17 |
Pátek | 9-12 13-17 |
Sobota | ZAVŘENO |
Neděle | ZAVŘENO |
Jestliže jsem nazval model SCOTT Genius Eride buldozerem, tak SCOTT Ransom Eride je tank. Tento model ebiku se poprvé objevil minulý rok. Ransom spoléhá na motor v Bosch Performance CX s baterií 625Wh. Macaté má zdvihy, které činí 180 mm jak na vidlici, tak na zadní stavbě. Stejně jako vloni, tak i letošní nabídka disponuje dvěma modely SCOTT Ransom Eride. Oproti modelům SCOTT Genius Eride a SCOTT Strike Eride však nemá páčku Twinlock, takže nelze uzavřít jak vidlici, tak ani zadní odpružení. Díky tomu SCOTT Ransom Eride bude spíše pro vyznavače drsné jízdy v pořádném terénu. Pro běžného bikera budou vysoké zdvihy bez možnosti uzamčení spíše na obtíž a tak raději zvolí model SCOTT Genius Eride či SCOTT Strike Eride.
„Služebně nejstarším ebikem SCOTT„ je SCOTT Gegius Eride, kterému na pomyslná záda dýchá model SCOTT Strike Eride. Ten se poprvé objevil v roce 2019 a to ve dvou variantách s průměrem kol 27,5 nebo 29 palců. Je velice podobný modelu Genius, ale není to takový „buldozer“ Ostatně i zdvihy má o něco nižší a sice 140 mm jak na vidlici, tak na zadní stavbě. Od počátku má ve výbavě motor Bosch Performance CX a časem se akorát zvyšovala kapacita baterie až k aktuální hodnotě 625Wh. Pro rok 2022 je v nabídce 5 modelů, z nichž je ten nejvyšší na karbonu. Model SCOTT Strike Eride je určen pro jezdce, kteří nepotřebují vyšší zdvihy ale mají rádi pohodlí, které nabízí celoodpružený bike
Byl jsem osloven jedním zákazníkem, abych něco napsal na celoodpružených ebikách SCOTT, aby se v tom trošku zorientoval. A tak tedy činím. První celopéro eride značky SCOTT na které koukneme je SCOTT Genius Eride. Ten se poprvé objevil v nabídce v roce 2016 s koly 27,5 plus a motorem od Bosch Performance s kapacitou baterie 500wh. První generace měla zdvihy 140 na zadní stavbě a 130 mm na vidlici. V roce 2018 přichází druhá generace modelu SCOTT Genius Eride, který již disponuje motorem od Shimana STEPS E8000. Zdvih se posouvá na 150mm jak vpředu, tak vzadu. O rok později je dostání i SCOTT Genius Eride na kolech 29 placů. První karbonový model SCOT Genius Eride ale už s motorem Bosch Performance CX a baterií 600wh nastupuje v roce 2020 a zůstává v nabídce 2022 až doposud a to jeden v karbonu a dva modely v duralu. SCOTT Genius Eride má naprosto stejnou geometrii jako klasický SCOTT Genius. Už označení Genius jasně ukazuje, že se jedná o všestranný bike na kterém lze i do bikeparku.
O víkendu se konal další závod Světového poháru horských kol, tentokráte však ve sjezdu. Jelo v oblíbené destinaci, kterou je Fort William. Na startu tak nechyběli ani jezdci teamu SCOTT DH Factory, kteří sedlatí top model SCOTT Gambler 900 Tuned. Oproti seriové výbavě mají sjezdaři tohoto teamu místo komponentů SRAM konkurenční SHIMANO. Zajímavostí je i to že nepoužívají celocarbonové kombo – řídítka s představce v jednom kuse, které SCOTT vyvinul právě pro downhillery, aby celé kolo bylo co nejlehčí. Kolo na obrázkách patří Marine Cabirou, která zajela z teamu podporovaného značkou SCOTT o víkendu nejlépe, když obsadila šesté místo.
Letos ještě neporažený Martin Vidaurrer ukazuje všem záda na kole SCOTT Spark RC World Cup. Ale jeho bike má zcela jiné komponenty nežli sériová verze. Na pozici vidlice je třeba Sr Suntour Axon-Werx 34 disponující zdvihem 120 mm. Místo komponentů SRAM vozí Martin konkurenční Shimano, takže sadu nejvyšší a sice XTR. Obutí mu zajišťuje německá značka Schwalbe. Teleskopická sedlovka je BikeYoke Divine SL, 80mm, kterou jsme v našem servisu měli možnost několikráte montovat a dle nás patří k nejlepším sedlovkám na trhu.
Máme za sebou tři závody Světového poháru horských kol v cross country a pouze jeden muž si dokázal ze všech tří odvést zlatou medaili. Tím není nikdo jiný nežli Martin Vidaurre závodící v kategorii U23, který sedlá kolo SCOTT Spark RC World Cup. Mladík, kterému je 22 let pochází z Jižní Ameriky, přesněji z Chile, ale závodí za německou formaci Lexware MTB. Letos prozatím nenašel přemožitele a krásné koukat na to jak do cíle dojíždí po zadní kole. Že by nástupce Nina?
Včera všichni příznivci horské cyklistiky mohli sledovat jaký je Nino Schurter borec. Při třetím závodu Světového poháru, který se konal v Novém Městě na Moravě jezdec s jedničkou zase bojoval o vítězství. Bohužel pak se však stalo, že zadní kolo prorazil a musel do depa dojet na prázdném kole. Po opravě ale Nino předvedl něco neskutečného. Ztrátu přes minutu stáhl a opět dojel na čelo závodu. A co víc. Když docvakl první skupinku, hnedle zaútočil. Nakonec do cíle dojel na třetím místě, ale pro nás je největším borcem právě on. Kloubouk dolů.
Nedávno jsme se tu zmínili, že značka Syncros poprvé nabízí sady ochranných samolepek, které mají za úkol ochránit lak biku. Zatím ho lze pořídit pouze pro model SCOTT Spark nebo SCOTT Ransom. A právě na SCOTT Ransom jsme zkusili aplikovat novou sadu. Jedná se poměrně tenkou, leč odolnou čirou fólii v lesklé barvě. Na archu jsou přesně vyřezány jednotlivé díly, které na plánku s očíslováním jednoduše zjistíte, kam dané samolepky patří. Takže nejdříve se musí řádně kolo umýt. Pak sundáte přední a zadní kolo, řetěz i kliky. Do rozprašovače si dáte vodu s mýdlem a jde se na to. Povrch orosíte, samolepku přiložíte a pomocí stěrky vytlačíte zbytky vody. Jednoduché. Samolepky přesně padnou na místa určení.
Zajímavostí na druhém SP v Albstadtu bylo i to, že kompletní mančaft SCOTT- Sram team nasadil na své biky celokarbonová kola SYNCROS Silverton SL. Doposud jediným, respektive jedinou kdo tyto kola stále vozí je Kate Courtney, zatímco Nino Schurter, Lars Forster či mladík Andri Frischknecht jezdili kola s klasickými dráty. V Německu však všichni nasadili karbonové kousky. A nebyli jediní. Vítěz druhého svěťáku Tom Pidlock totiž používá stejná celocarbonová kola od značky Syncros
Ve druhém dílu Světového poháru horských kol v cross country, který se konal v německé Albstadtu se Nino Schurter po parádní třetím místem z pátečního short tracku pokusil zaútočit na 34. vítězství. Bohužel mu tento záměr překazil Tom Pidcock, který ve třetím kole Ninovo odjel. I tak ale Nino vybojoval krásné druhé místo a celý team SCOTT Sram mohl zapít závodní víkend v Německu pořádným škopkem piva.