| Pondělí | 13:00 - 17:00 |
| Úterý | 13:00 - 17:00 |
| Středa | 13:00 - 17:00 |
| Čtvrtek | 13:00 - 17:00 |
| Pátek | 13:00 - 17:00 |
| Sobota | ZAVŘENO |
| Neděle | ZAVŘENO |
To že jsme demontovali z tlumiče Rock Shox SID Luxe Ultimate Flight Attendant jeho prodlužovací kablík sice pomohlo ke zmenšení objemu tlumiče, ale následně ztíží případnou výměnu napájecí baterie. Přesně takto to totiž bylo provedeno na zmíněném videjku u modelu SCOTT Contessa Spark RC World Cup TR model 2024 které sedlá Kate Courtney. Nové modely SCOTT Spark RC disponující systémem Flight Attendant mají větší vstupní otvor - viz snímečky. Nyní se tedy nabízely dvě možnosti. Tou první je si prodloužit externí kablík „prodlužky“ a tou druhou je udělat přípravek, kterým se dostane k odjištění bateriové pojistky, aby se dala baterie vyjmout. My zvolili druhou možnost.
Nový tlumič Rock Shox SID Luxe Ultimate Flight Attendant jsme zkusili zasunout do rámu kola SCOTT Spark RC World Cup EVO 2022 ale nastal první problém. Starší rámy modelů SCOTT Spark totiiž mají menší vstupní otvor pro montáž tlumiče, takže tento tlumič tak jak je nedáte. Nedá se nic dělat a musíme tedy odmontovat “prodlužovačku” na baterku. Ta je uchycena pomocí dvou mini šroubků. Poté už tlumič lze zasunout a připevnit v rámu.
Celou přestabu kola SCOTT Spark RC World Cup EVO model 2022 na systém Flight Attendant jsme začali výměnou tlumiče. Kolo šlo do stojanu a otočili jsme ho vzhůru, aby přístup k tlumiči byl co nejlepší. Je dobré dát přič výplety, rozpojit řetěz a demontovat i kliky. Původní tlumič pak nejdříve vypustit a poté už stačí povolit tři šrouby, které ho drží. Tlumič jsme vytáhli v útrob rámu a pro jistotu raději ještě neodpojovali ovládací lanko. Nový tlumič Rock Shox SID Luxe Ultimate Flight Attendant jsme přiložili k tomu původnímu, abychom pro jistotu ještě zkontrolovali, jestli vše sedí co se týče uchycení a rozměrů.
Po uvedení informace, že Rock Shox má speciální tlumič SID Luxe Ultimate Flight Attendant do rámů SCOTT Spark však netrvala dlouho, protože SRAM v zápětí oznámil, že tento tlumič nebude volně v prodeji. I přesto se nám podařilo jeden kousek koupit. Byl to přesně ten, co je potřeba do rámů SCOTT Spark. Takže ještě se pořídila vidlice a levá páčka pro ovládání sedlovky a odpružení. Nic nebránilo zkusit namontovat systém Flight Attendant do modelu SCOTT Spark RC World Cup EVO 2022
Záměr vybavit starší model SCOTT Spark RC World Cup EVO z roku 2022 systémem Flight Attendant ještě zesílil, když SRAM oficiálně představil tlumič Rock Shox SID Luxe Ultimate Flight Attendant. Byl to speciálně poladěný tlumič tak, aby jeho baterie byla přístupná a dalo se použít původní servisní dvířka modelů SCOTT Spark. Jeho kód je RS-SIDL-STFA-A a hmotnost je 371 gramů. Takže majitelé nynějších modelů SCOTT Spark toužící po přestavbě na Flight Attendant svitla naděje.
Takže podle informací z centrály SCOTT nelze do dřívějších modelů SCOTT Spark nový systém Flight Attendant napasovat. Jenomže na sociálních sítí je ke zhlédnutí videjko, které bylo pořízeno v dubnu a kde je podrobně ukázáno kolo Contessa Spark RC World Cup TR model 2024 které sedlá Kate Courtney ale už vybavené systémem Flight Attendant a to včetně použití původních montážní dvířek pro přístup ke tlumiči. Takže ono to možná půjde.
Novinku v podobě systému Flight Attendant nyní u značky SCOTT najdete pouze u tří nových modelů z řady Spark 2025 a sice SCOTT Spark RC SL, SCOTT Spark RC World Cup EVO a SCOTT Spark RC World Cup. Ale co když máte doma model SCOTT Spark roku 2022? Dá se tam popřípadě Flight Attendant dodělat? Oficiálně lze tento systém můžete dodatečně přidat pouze do modelů SCOTT Spark s označením ST, které mají trošku jiná montážní dvířka pro přístup k tlumiči
Nejprve bude asi dobré vysvětlit co to vlastně ten Flight Attendant je. Takže Flight Attendannt je jediný systém, který nabízí čistý, bezkabelový design. Tento bezdrátový systém umožňuje komponentům Flight Attendant okamžitě přijímat data pro optimalizaci nastavení odpružení. Nyní dostal Flight Atendant zcela nový algoritmus, který využívá sadu senzorů ke čtení vstupů jezdce a terénu. Celý systém - vidlice a tlumič disponuje třípolohový systém tlumení: polohy Open, Pedal a Lock. Sestavu dále tvoří čidlo ve středové ose a samozřejmě ovládácí páčky, které dokážou nejen diktovat řazení, ale řídí i sedlovku AXS a popřípadě i manuální ovládání odpružení.
Nový bike Bodika, kterým je SCOTT Spark RC World Cup EVO model 2025 byl kapičku přizpůsoben svému pilotovi. Oproti sériovému provedení je změna na pozici brzd, kde jsou nyní brzdy XTR. Původní výplety byly nahrazeny celokarbonovými koly Syncros Silverton SL první generace, které byly obuty do pneu Pirelli. Dále jiné sedlo a jiné gripy. No prostě pár změn proběhla a tak jsme byli zvědaví, jak se to projeví na konečné hmotnosti. Ofíko by měl tento model vážit 10.9 Kg. Váha z katalogu vždy odpovídá rámu velikosti S a samozřejmě bez pedálů. Váha tak Bodikovi ukázala číslovku 10.89 Kg což není špatné, když rám v M velikosti navíc disponuje dvěma košíky, pedály a držákem na Garmin.
Nový SCOTT Spark World Cup Evo 2025 má ve výbavě brzdy SRAM Ultimate a to znamená, že řazení je k brzdám připevnění pomocí jejich systému. Není to však známý Matchmaker jak to měly předchozí verze. Pokud tedy budete měnit brzdy za jinou značku, tak tím odpadá možnost použít třeba objímku na řazení v barevném provedení. Nové řazení totiž lze na řídítka upevnit buď pomocí systému POD AXS Bridge Clamp, což je vlastně verze Matchmakeru doplněná speciálním dílem pro tento typ řazení. Mnohem estetičtější je však druhá možnost a tou je použití POD AXS Ultimate Infinite Clampu. Je to taková „osmička“ která skoro nic neváží a v kombinaci s brzdy XTR vypadá přímo božsky