| Pondělí | 13:00 - 17:00 |
| Úterý | 13:00 - 17:00 |
| Středa | 13:00 - 17:00 |
| Čtvrtek | 13:00 - 17:00 |
| Pátek | 13:00 - 17:00 |
| Sobota | ZAVŘENO |
| Neděle | ZAVŘENO |
Ninův SCOTT Spark RC Cape Epic Special Edition je vybaven odpružením od značky Rock Shox a sice v bezdrátovém provedení vidlice SID SL Ultimate Flight Attendant a tlumič SID Luxe Ultimate Flight Attendant. Sram již nové verze vidlic a tlumič s bezdrátovým ovládáním uvolnil do běžného prodeje, Na webu Sramu tak lze dohledat, jestli na požadovaný model kola jsou již dostupné verze těchto komponentů. Bohužel v přehledu není uveden žádný bike značky SCOTT, ale časem se to jistě změní
Včera, tedy v neděli 17.3 prologem odstartoval již dvacátý ročník Absa Cape Epic, což je legendární osmidenní závod vyznačující se těmito parametry – celková délka 617 a 16 500 metrů převýšení. Na startu ani tentokráte nechybí Nino Schurter, který s parťákem Sebastianem Finim vyhrál prolog a tím i řádně upozornil na svůj speciální bike. Tím je SCOTT Spark RC Cape Epic Special Edition - postavený právě pro tento závod. Celé kolo bylo inspirováno jihoafrickými národními barvami a po závodě bude hlavní cenou ve speciální tombole jejíž výdělek následně poputuje pro neziskovku World Bicycle Relief, která se specializuje na komplexní programy distribuce jízdních kol pro chudé v rozvojových zemích po celém světě. Navíc vítěz a nový majitel tohoto originálu se dočká VIP osobního předání od Nina Schurtera během Světového poháru ve Švýcarsku.
Každý z nás má nějakého toho koníčka, ale Gustav Gullholm ze Švédska, známý pod přezdívkou Dangerholm má přímo koně. Je mu něco přes třicet let a je zaměstnancem obchodu s koly. Nejprve začal stavět kola na zakázku a až pak ho napadlo dávat kolům nový vzhled s využitím komponentů s nejnovější technologií. Jeho specialitkou se tak stalo předělávání kol značky SCOTT. Poslední dílko Dalgerholma je nový model SCOTT Genius ST, který si vzal do parády. Nový lak a nové díly, které mají i snížit celkovou hmotnost na minimum. Proto třeba Gustav nepoužívá řadící páčku SRAM AXS, ale nahradil jí „kolíbkou“ od značky Zirbel, jenž ovládá komponenty SRAM X0 Transmission Eliminoval i páčku TwinLock a vypínání tlumiče umístil ke středu rámu. Vedení brzd Trickstuff Piccola HD protáhl nejen karbonovým kokpitem Syncros Hixon iC SL ale i speciální vidlicí Intend Hero. Zajímavé jsou i kola, která mají titanové náby DUKE Racing Wheels BadBoy, takže není divu, že SCOTT Genius ST pak váží pouhých 13,6 kg
V Race Face se řídí pouze jedním pravidlem: „Jezdci mají přednost.“ A to možná tak trošku i vysvětluje, že kola Race Face Turbine spadají do skupiny produktů značky, na které platí doživotní záruka!!! A tato záruka se vztahuje i pády!!! „Doživotní záruka Race Face pokrývá všechny poruchy výrobku související s jízdou, pády nevyjímaje. Na kolech Turbine můžete bez obav vyrazit s vědomím, že pokud se vyskytne problém, společnost Race Face vám kryje záda. Ihned vám dodáme nový díl bez typických záručních formalit. Záruka se samozřejmě vztahuje i na případné výrobní a materiálové vady.“
Pomyslným srdcem kol jsou vždy náby a nejinak tomu je i u kol Race Face Turbine R 30, které mají extra macaté náboje Race Face Vault. V zadní nábě tak najdete dva sety ložisek, které mají zaručit lehký chod náby a volnoběžky. Macaté tělo náby má svůj význam a sice má zvýšit celkovou pevnost. Volnoběžku pak tvoří sestava šesti praporků v ořechu poskládaných do dvou skupin. Nábám samozřejmě nechybí ani velice kvalitní utěsnění a lze je pořídit se třemi druhy ořechů - Micro Spline, XD a starší verzí HG.
Další technologickou zajímavostí u ráfků kol Race Face Turbine R 30 kromě zmíněné „kovadliny“ taky samotný profil ráfků, který je odlišný pro přední a zadní kolo. Na zadním kole je ráfek pevnější a odolnější, neb právě zadní kolo požírá nejvíce nárazů a ran. Přední ráfek zase na svém profilu plošší, což má zaručit lepší přilnavost a více komfortu. A aby toho nebylo málo, vývojáři Race Face vsadili u kol Turbine R 30 na asymetrické provedení, které má zaručit rovnoměrného sklonu a napětí špic na obou stranách výpletu
Patka je slangový název pro držák přehazky a k dnešnímu dni má SCOTT v nabídce celkem 51 patek. Pokud se někomu podaří ohnout či zcela zničit tento díl, musí si objednat nový. Na našem obchodě SCOTT Veloservis i na eshopu patky máme skladem. Ale jak zvolit tu správnou? Pokud netušíte, tak musíte zjistit název modelu Vašeho kola SCOTT a rok výroby. K tomu můžete využít náš přehled modelů, který najdete pod kolonkou SCOTT 2024 nové modely kol. Když tuto kolonku rozkliknete, tak se Vám na levé straně obrazovky rozbalí přehled modelů SCOTT od roku 2007 a to včetně i specifikace a obrázků. Zde si tak najdete svůj model a my Vám k němu přidělíme potřebnou a tu správnou patku.
Asi největším strašákem pro bikery, kteří to rádi pustí z kopce je defekt či poškození pláště. Díky technologii bezdušáků se riziko trošku snížilo, ale i tak hrozí pokud trefíte v rychlosti třeba ostrou hranu kamenu. Roztržený bok pneu totiž ani to ten nejlepší tmel nezachrání. Proto Race Face přichází u svých kol Turbine R 30 se zajímavým řešením nazvaným „Anvil Edge“. Jedná se o zakončení hrany ráfku na způsob „kovadliny“ (Anvil), což má na následek, že takto rozšířený profil rozprostře sílu nárazu do větší a širší plochy a tím sníží i riziko poškození pláště
V historii značky SCOTT se už párkrát objevily na modelech kol i komponenty kultovní kanadské značky Race Face, založené v roce 1992 ve Vancouveru ale kompletní kola jsou velkou premiérou. Najdete je ale pouze na top modelu SCOTT Ransom RC, který je předurčen k poněkud drsnějšímu ježdění. Zakladatel značky Race Face, Chris Tutton je vášnivý biker a dizajnér, který chce dělat pouze kvalitní a výkonné komponenty. „Kola Turbine R 30 vydrží zátěž, jakou představuje závodní nasazení na nejtěžších Enduro tratích světa a zároveň zajistí jezdci lepší přilnavost a komfort, to je jistě sen každého jezdce!“ tak se nechalo slyšet vývojové středisko Race Face.
SCOTT Ransom tedy top model s označením RC, což znamená Racing Concept má i zajímavou výbavu. Stejně jako u všech nových Ransomů páčka Traclock ovládá pouze tlumič a už nikoliv vidlici. Vidlice i tlumič jsou od značky FOX a jak jinak nežli v úpravě Kashima. Pozici sedlovky už ale FOX nemá a nově je na nejlepším Ransomu teleskopka od Syncrosu. Top model dostal do vínku sadu SRAM X0 Eagle AXS Transmission a brzdový systém SRAM Code Ultimate Stealth, takže od Shimana tu nic nenajdete. Samozřejmostí je karbonový cockpit Syncros Hixon iC Carbon. Ovšem největší novinkou co se výbavy modelů SCOTT Ransom týče jsou kola, která dodala kultovní značka Race Face.