« Scott tuning

24/02/2016 06:01 Náš SCOTT tuning

Kola SCOTT, které už nějaký ten pátek prodáváme samozřejmě i jezdíme. A když máte závodní kolo SCOTT chcete aby se od ostatních stejných kol kapičku odlišovalo. A tak jsme si naše kola začali upravovat. Odborně se tomu prý říká tuning. Bodik přesedlal ze značky KHS na kola SCOTT v roce 1999 a to jak na XC tak i pro DH. To moje maličkost propadla ještě kapičku dříve, tedy v roce 1997 akorát s tím rozdílem, že pouze v oddělení downhill. A od té doby jsme začali s laděním. Napadlo nás se na těchto stránkách kouknout zpět a ukázat Vám jaké bikové skvosty nám prošly rukama.

scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning

24/02/2016 05:59 Campione, Manitou, Olpran a Mrazek

Nežli došlo k první tuningování kola SCOTT, tak se nejprve něco zkoušelo na kolech před epochou SCOTT. Pamětníci jistě vzpomenou na značku Campione, která byla jedním z prvních našich kol. Celkem sedlala moje maličkost tři kousky této značky a až ten třetí jsem si kapičku potunil. Tehdy stačilo pár samolepek a rázem bylo na světě kolo Manitou. Další pokus o odlišení byly výroba zadního diskuna přestříkané kolo Olpran, kam přišla samolepka růžového prasátka a značky Syncros. Luxusní stikerky Troy Lee jsem pak použil, když jsme sedlal rámy Mrazek. Jo to byla historie.

scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning

24/02/2016 05:58 SCOTT Vertigo LSD World Cup

Prvním kolem značky SCOTT na kterém byla použita naše touha tuningovat byl sjezdový model SCOTT Vertigo LSD World Cup. To bylo v roce 1997 a rám se prodával sólo, takže si jej případný majitel musel sám ustrojit. V té době byly v módě v Čechách nejvice sjezdové vidlice z domácí produkce Kangaroo. Kdo chtěl mít něco ze zahrační, tak ten volil převážně vidlice 3G, Rock Shox - Boxer nebo produkty od Marzocchi. A jelikož se mi vždy na kole líbili macaté komponenty, tak svému prvnímu sjezďáku jsem dopřál vidlici ZZYZX Bullet, kterou v ČR měli snad dva lidé. Jeden byl Petr Bureš z MTBS.cz a druhým šťastlivcem byla moje maličkost. Na ní přišly samosebou dát samolepky aby to ladilo do barvy rámu. Další mackem pak bylo sedlo – lavice, kterou SCOTT pustil do světa jako doplněk právě k tomuto rámu.

scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning

24/02/2016 05:57 SCOTT Vertigo LSD World Cup a ZZYZX Bullet

Některý tuning slouží ke zkrášlení, ale je i takové ladění, které má za úkol umožnit montáž i jiných komponentů, které za stávajících podmínek nelze využít. To byl i případ kotoučových brzd. Na kolech SCOTT Vertigo LSD World Cup byl sice úchyt pro kotoučovou brzdu, leč následná montáž ukázala, že kotouč nelze vtěsnat do zadní stavby. To byla chvíle pro Petra Kubu z Pedál Sportu šikovného obráběče kovů, který zadní stavbu odfrézoval a následně zavařil. Zadní brzdy byla tedy vyřešena, ale jak dostal kotoučovou Magura Gustav na vidlici ZZYZX Bullet? Tam se mi podařilo sehnat tuningářský kit s pevnou osou. Koncovky této vidle byly totiž šroubovací a tak stačilo vyšroubovat ty původní na klasický rychloupínák a vyměnit je za ty na pevnou osu.

scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning

24/02/2016 05:56 SCOTT OCTANE DH

V roce 1999 uvádí značka SCOTT na trh zcela nová sjezdový rám SCOTT OCTANE DH, což byla výzva. Tehdy jsme s Bodikem byli členy teamu SCOTT DH, kde všichni jezdci nafásli tento rám. Jediná Bohdana dostala přímo závodní verzi, která byla původně určena pro francouzského jezdce Cyrila. Rám se odlišoval od klasických pouze barevným provedením. V té době začaly být in pneumatiky Nokian Gazzaloddi o průměru 24 palců s velkou šířkou. I moje maličkost okamžitě reagovala na tento trend. Jenomže kde sehnat takové kolo? Tehdy jsme používali kola MAVIC DEE MAX a tak jsem jedno rozpletl. Zakoupil ráfek 24 palců od Remerxu, který jsem nechal láknout na bílou a doplnil na plotru vyrobenými stikerkami MAVIC DEEE MAX. Černé dráty se zkrátily a nába se po té napletla na bílý ráfek. Origo bágo 24palcové kolo DEE MAX v bílém bylo hotové a krásně ladilo k mému kolu. Při závodech v Německu můj výtvor zamotal hlavy mnohým jezdcům, kteří nechápali, kde jsem toto zadní kolo sehnal.

scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning

24/02/2016 05:55 SCOTT Spark Contessa

Po sjezdových strojích přišel čas poladit i kolo na XC pro Bodika. Ta nafásla model SCOTT Spark Contessa, který v roce 2008 měl na rámu i růžovou barvičku. A jelikož v té době byla Bohdana podporována značkou Mavic, putovaly kola MAVIC Cross Max na airbrush k Liborovi od Benešů. Od mistra lakýry dostaly nový kabátek a k nově láknutým kolům jsme dali i bílé pneu.

scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning

24/02/2016 05:54 SCOTT Contessa Spark RC

V roce 2010 opět Bodik mění stroj a to další výzva kapičku nový model SCOTT Contessa Spark RC prohnat menšími úpravami. Znovu jsou tak kompletně láknuty kola MAVIC Cross Max a to i včetně náby a pár drátů. Origo bágo barevná kola pak znovu přišly obout do bílých pneu GEAX. Nově byla do barvy upravena i karbonová vidlice DT SWISS aby ladila k celku. Veškeré bovdeny a hadice k brzdám byly vyměněny za sněhově bílé. Sadu SHIMANO XT jsme prohodili za top komponenty XTR a to vše doplnili karbonovým kokpitem od značky SCOTT.

scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning

24/02/2016 05:53 SCOTT Ransom 10

Občas se v kolekci značky SCOTT objeví model, který je zajímaví svými komponenty. A to se přesně stalo i v roce 2009, kdy třída označená jako Ransom byla razantně zredukována z pěti modelů v roce 2008 na pouhé dva kousky určené pro rok 2009. Jenomže model SCOTT Ransom 10 měl úžasnou novinku, kterou byla převodovka Hammerschmidt. Už je pro ni padlo rozhodnutí, že toto kolo musíme vyzkoušet. Desítka se tak stala dalším kouskem v naší stáji a postupem času i u ní došlo k abgrejdu několika komponentů. Samozřejmě vždy tak, aby to barevně ladilo k rámu.

scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning

24/02/2016 05:52 SCOTT Scale RC

Dalším kolem SCOTT které jsme měli čest poladit byl model  SCOTT Scale RC  z roku 2012. Jeho majitel se na nás obrátil s tím, že by chtěl kolo, které bude naprosto jedinečné. To byla výzva! Kolo bylo kompletně rozebráno a rám s vidlicí plus několik komponentů putovalo na airbrush. Do lakovny šla i nová kola MAVIC Cross Max, které nahradila ty původní. Na stříknutý rám pak putovala sada SRAM XX1 a nové brzdy SHIMANO XTR. Tuning se završil sedlem značky Tioga, které dodalo kolu punc jedinečnosti. Zákazník byl velice spokojen a uznal, že takové kolo jen tak nikde nepotká.

scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning

24/02/2016 05:51 SCOTT Spark 900 SL

I v roce 2013 došlo na jednu slušnou přestavbu. Jednalo se o top model SCOTT Spark 900 SL, který dostal kompletně nový dizajn. Tentokráte si zákazník přál origo bágo nástřik a sice ohnivé puzzle. Požadovaný dizajn byl opět dán nejen na rám, ale na vidlici, představec, řidítka či sedlovku. Abgrejdnuta byla i kola za produkt MAVIC Cross Max, které se kompletně rozebrala a nalakovala do barev k rámu. A jako vždy u tuningovaného kola putovalo na krasavce sedlo a-la pavučina od značky Tioga.

scott tuning scott tuning scott tuning scott tuning
snowscoot
(c) 2016 scottmtb.cz * all rights resrved * created by claw * design by exler * xhtml strict 1.0