Pondělí | 13:00 - 17:00 |
Úterý | 13:00 - 17:00 |
Středa | 13:00 - 17:00 |
Čtvrtek | 13:00 - 17:00 |
Pátek | 13:00 - 17:00 |
Sobota | ZAVŘENO |
Neděle | ZAVŘENO |
Na blížící se výstavě Ispo bude ve stánku značky SCOTT speciálně upravený e-bike pro vyznavače skialpinismu. Na model 2019, kterým je SCOTT Axis eRide Evo přibyly speciální úchyty pro transport lyží a lyžáků. Navíc na zadním nosiči nechybí i kávovar. Navigace je samozřejmě nabíjena skrze USB přímo z baterie pohonného systému, kterým je Shimano STEPS E8000.
Všechno nej a hlavně zdravíčko do roku 2019!!! Opět to tu rozjedeme až v únoru.
Rodinka páček TwinLock, kterou se u celoodpružených modelů SCOTT ovládá společně zadní a přední odpružení opět rozrostla. SCOTT Spark totiž dostal do vínku speciálně pro SCOTT navržené vidlice Rock Shox SID DNA, u kterých si lze stejně jako u tlumiče DT Swiss Nude či FOX navolit tři módy. A to si vyžádalo TwinLock, který má nový dílek pro tyto vidlice. V rámci lépe rozlišení je tento ovládací komponent pro vidlici Rock Shox SID DNA v oranžové barvičce, zatím co modrý díl je určený pro vidlice FOX a DT Swiss a červený pro jednopolohové vidlice Rock Shox.
Když se rozhodnete měnit na stávajícím kole SCOTT už vybaveným páčkou TwinLoc pro změnu značky předního odpružení, zřejmě Vás nemine malá přestavba ovládací páčky. Ta se provádí poměrně jednoduchým způsobem. Nejprve odmontujete páčku TwinLoc z řidítek a poté nevyhovující část pro vidlici z páčky demontujete pomocí klíč Torx numero10. Po odejmutí spodního dílu najdete v těle páčky dva otvory se závitem, které jsou patřičně označeny zkratkou pro příslušnou značku vidlice. FOX-DT značí vidlice FOX a DT Swiss a zkratka RS zase produkty s logem Rock Shox. Dle toho jakou vidlici montujete pak nový ovládací díl připevníte do odpovídajícího otvoru. Pak stačí pouze zapojit ovládací lanko a TwinLoc namontovat zpět na řidítka.
Pokud si zakoupíte kolo SCOTT Spark či Genius či Ransom s páčkou TwinLoc bude z výroby namontován patřičný spodní díl ovládání pro vidlici, která je ve výbavě kola. Pokud si však budete chtít vyměnit vidlici za jinou značku nežli je ta původní bude Vás čekat nemilé překvapení. To spočívá v tom, že onen barevný díl se nedá zakoupit samostatně, ale musíte koupit kompletní páčku TwinLoc. V balení jsou u páčky totiž přiloženy náhradní díly z kterých si pak zvolíte, který namontuje. Toto se Vás netýká, pokud budete měnit vidlici Fox za DT Swiss nebo opačně. Pro tyto dvě značky je spodní díl kompaktní
V modelové řadě SCOTT 2017 dochází k malé inovaci jak u páčky TwinLock (ta je určena pro třípolohové ovládání současně jak vidlice, tak i zadního tlumiče) tak u její sestřičky RideLock, která složí pouze pro vypínání předního odpružení. Větší páčce bylo dopřáno menšího odlehčení v podobě „několika důlků“. Co však jistě všichni ocení je že štelovací matice, kterými lze doladit chod páčky dostaly mnohem macatější verzi. Nyní se s nimi bude lépe manipulovat a snad se zvýší i jejich odolnost v případě pádu. I nadále budou verze jak na řídítka, tak i páčka pod řídítka.
S nástupem jednopřevodníků došlo u značky SCOTT u některých celoodpružených modelů k malému stěhování. Třípolohová vypínací páčka TwinLock, kterou lze současně ovládat jak vidlici, tak zadní tlumič se od roku 2016 u kol bez přesmykače přesunula pod řídítka. Přepracovaný TwinLock je opět součástí levého gripu a v případě použití jiných gripů je potřeba do objímky páčky vložit plastovou redukci, která je vždy přibalena ke každému kolu.
Pouze bystří jedinci si mohli všimnout, že na modelech SCOTT 2015, které jsou vybaveny páčkou Twinlock na vypínání odpružení došlo k malé inovaci. Tou je nová přepážka na spodní části Twinlocku, kterou se ovládá přední vidlice. Dříve totiž tento díl byl bez oné přepážky (foto 1) a tak občas stávalo, že ovládací lanko občas vyskočilo z vodící dílu. Nyní nově díky oné přepážce už koncovka lanka nemůže z modrého dílu vyskočit.
Po malé osvětě, kterak se vlastně postupem času vyvíjela ovládací páčka, jenž vypíná odpružení na kolech SCOTT ještě zbývá dodat, že kromě čtyř druhů páček Twinlock a jedné Ridelock bude nějaký čas možnost volby zvolit si zda-li páčka bude integrovaná či nikoliv. To se týká však páček použitých na modelech SCOTT od roku 2015. Ty už dále budou k dostání pouze ve verzi na grip. Zatím jsou však skladem i starší verze s půlenou objímkou, určené pouze přímo na řidítka. Dobrou zprávou je i fakt, že u modelů SCOTT, které budou mít integrovanou páčku do gripu bude v příbalu i adaptér pro případnou montáž pouze na řidítka.
Zatímco předchůdce Twinlocu páčka Tracloc byla pouze ve dvou provedení, typů u páčky Twinloc je mnohem více. V době nástupu nové páčky byly celkem čtyři základní modely páčky Twinloc. Ten správný je vždy určen typem tlumiče a přední vidlice. Twinloc numero jedna je pro tlumič Equalizer 3 a vidlice Rock Shox. Twinlock numero dvě je pro tlumič Equalizer 2 s adaptérem pro vidlice Rock Shox, DT Swiss a Fox. Třetí verze páčky Twinloc je určena na tlumiče Nude a vidlice Rock Shox, DT Swiss a Fox. A konečně Twinloc numero čtyři patří na tlumič DT Swiss M210 a pro vidlice Rock Shox, DT Swiss a Fox.